صنعت ایران معتبرترین وارد کننده دستگاه های تولید لیوان کاغذی در ایران

دستگاه پخت نان سنگک ⭐ خط تولید نان سنگک⭐بهترین قیمت

یک دستگاه خودکار برای پخت نان سنگک به نام دستگاه پخت نان سنگک وجود دارد. این دستگاه مخصوص تهیه نان سنگک ماشینی است و به دو نوع دستگاه اتوماتیک نان سنگک دوار و دستگاه اتوماتیک نان سنگک تونلی تقسیم می‌شودکه در ادامه به بررسی ویژگی ها و کاربردهای ان ها می پردازیم با ما همراه باشید.

دستگاه پخت نان سنگک

تا زمانی که سنگ های درون کوره به قدر کافی داغ نمی شدند و شاطر خمیر نان را در تنور جابجا نمی کرد، نان سنگک آماده نمی شد. امروزه اما اغلب مردم فرصت اتلاف وقت و ایستادن در صف های طولانی نانوایی های سنتی را ندارند. یکی از راهکارها برای سرعت بخشیدن به تولید نان سنگک، دستگاه پخت نان سنگک می باشد.

این دستگاه اگر چه که وسیله صنعتی و به روز می باشد، اما نان سنگکی که تولید می کند همان طعم همیشگی را دارد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد خط تولید نان سنگک و دستگاه نانوایی سنگک ماشینی صحبت کنیم.

🏧 جنس بدنه  استیل
✅ ولتاژ  220 ولت
سوخت مصرفی گاز , گازوئیل , برق
💎 خدمات پس از فروش 5 سال خدمات پس از فروش / 1سال گارانتی
برند  صنعت ایران
برق مصرفی تک فاز
مدت زمان تحویل   20 الی 30 روز کاری
قیمت کالا استعلام به صورت تماس تلفنی

دستگاه نانوایی سنگک اتوماتیک

دستگاه پخت نان سنگک صنعتی یکی از جدیدترین تجهیزات صنعتی در بخش تولید نان به حساب می آید. این دستگاه تمام فرآیند تولید نان سنگک را به صورت اتوماتیک انجام می دهد و نان تولیدی را آماده می کند.

شاطر نانوا با قرار دادن خمیر نان روی صفحه دستگاه پخت نان سنگک فرآیند پخت را شروع می کند. در ادامه تمام مراحل پخت و آماده شدن نان توسط دستگاه ادامه می یابد.

دستگاه جدید نانوایی سنگک نه تنها مدت زمان پخت این نان را به شدت کاهش می دهد، بلکه به دلیل تنظیم بودن میزان حرارت و دمای دستگاه همواره نان تولیدی دستگاه نانوایی سنگک تمام اتوماتیک یکدست و بدون ضایعات می باشد.

انواع دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه پخت نان سنگک در سیستم سنتی به فضای بزرگی برای راه اندازی و تجهیز نیاز داشت. دستگاه پخت نان سنگک سنتی برای تولید نان با کیفیت و مناسب به تنظیم و کنترل نانوا نیاز داشت.

میزان حرارت و نحوه پخش شدن حرارت در مح

یط کوره همگی به صورت آزمون و خطا به دست می آمد که در نتیجه میزان ضایعات نان را بالا می برد و همچنین رضایت مشتری را جلب نمی کرد. امروزه با صنعتی شدن تولید نان میزان ضایعات کم شده و نان با کیفیت به دست مصرف کننده می رسد.

دستگاه پخت نان سنگک در تجهیزات پخت نان بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است. این دستگاه به طور کلی به دو دسته دستگاه نانوایی سنگک نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم می شود. در ادامه به معرفی دو نوع از دستگاه های صنعتی تولید کننده نان سنگک می پردازیم.

دستگاه پخت نان سنگک

مزایای دستگاه پخت نان سنگک:

  • نان با کیفیت و پخت یکنواخت و عالی
  • افزایش راندمان و تولید نان در حجم بالا و زیاد
  • صرفه‌جویی در هزینه نیروی کار
  • ایمنی فوق العاده بالا و تضمین سلامت کارکنان
  • افزایش سودآوری بالا و ارتقای کیفیت پخت نان
  • بهبود شرایط کار و بهداشت محیط
  • کاهش ضایعات نان و صرفه جویی در ریزش نان
  • قابلیت تنظیم و پخت نان با ضخامت دلخواه
  • نگهداری و استفاده آسان و کارکرد راحت و  آسان
  • تنوع در تولید نان عالی و با کیفیت
  • مناسب برای مصارف مختلف
  • سرمایه‌گذاری پرسود عالی و اقتصادی

 استفاده از دستگاه پخت نان سنگک و خط تولید نان سنگک، مزایای متعددی برای نانوایی ها و کسب و کارهای مرتبط به ارمغان می آورد و به ارتقای صنعت نان  و پخت نان کمک می کند.

دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک دوار

دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک دوار، از متداول ترین جایگزین های سیستم سنتی پخت نان سنگک به شمار می رود. این نوع دستگاه پخت نان سنگک برای نانوایی هایی که میزان تولید متوسطی دارند مناسب می باشد.

از لحاظ ساختار این دستگاه به صورت استوانه ای دوار می باشد که خمیر نان بر روی صفحه آن پهن می شود و با چرخیدن صفحه دستگاه و عبور از داخل کوره عملیات پخت نان صورت می گیرد. مشعل دستگاه که وظیفه تولید حرارت لازم را دارد با انتقال حرارت به صفحه دوار چدنی دستگاه عامل اصلی در تولید نان سنگک به شمار می رود.

به طور کلی دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک دوار در دو اندازه 5/2 متری و 3 متری تولید می شود. دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک دوار به دلیل ابعاد کوچک و قیمت مناسب و پایینی که دارد، طرفداران بسیاری در میان صنف نانوایان دارد.

دستگاه پخت نان سنگک

دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک تونلی اکسترادوری

دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک تونلی اکسترادوری مدل دیگری از انواع دستگاه پخت نان سنگک به حساب می آید. این دستگاه را می توان یکی از بهترین تجهیزات در زمینه تولید نان سنگک ماشینی در نظر گرفت.

دلیل آن هم این است که به صورت کاملا بهداشتی و بدون نیاز به دخالت دائم انسان قادر به تولید نان سنگک می باشد. دستگاه پخت نان سنگک تونلی با تجهیز شدن به وسیله قطعات دیجیتالی و اینورتر امکان تولید نان را به صورت کاملا بهداشتی دارد.

این دستگاه را می توان یکی از به روز ترین تجهیزات صنعتی در زمینه تولید نان سنگک سنتی به حساب آورد که به شیوه ای کاملا بهداشتی و با کیفیت بالا نان سنگک را تولید می کند.

این نوع دستگاه پخت نان سنگک برای تولید با میزان بالا مناسب می باشد. اغلب شرکت های صنعتی تولیدکننده نان از مشتریان اصلی این دستگاه به شمار می روند. البته از مزایای استفاده از چنین دستگاهی می توان به کاهش قابل ملاحظه میزان ضایعات نان، بالا بودن کیفیت نان، سرعت تولید بالا، دقیق بودن وزن نان تولیدی مطابق با تنظیم انجام شده در دستگاه و بهداشتی بودن نان تولیدی اشاره کرد.

دستگاه پخت نان

این نوع دستگاه پخت نان سنگک با بهره گیری از پنل کنترل دما و حرارت به کاربر اجازه می دهد تا میزان حرارت لازم برای پخت نان را با توجه به نیاز خود تنظیم کند.

به طور کلی دستگاه اتوماتیک پخت نان سنگک تونلی اکسترادوری از یک مشعل برخوردار می باشد که با ایجاد حرارت غیرمستقیم باعث پختن نان می شود. مشعل این دستگاه از سیستم گاز شهری برای تامین سوخت استفاده می کند. نان سنگک تولیدی این دستگاه ماندگاری بیشتری دارد و دلیل آن هم بالا بودن کیفیت نان تولیدی این دستگاه می باشد.

قیمت دستگاه پخت نان سنگک خانگی

قیمت دستگاه پخت نان سنگک خانگی نوع دیگری از دستگاه پخت نان سنگک می باشد که برای مصرف خانگی یا رستوران ها تولید می شود. از لحاظ ساختار و تجهیزات مشابه نمونه های صنعتی می باشد، با این تفاوت که ابعاد و اندازه کوچکتری دارد و برای تولید در مقیاس کوچک مناسب است. مسلما قیمت دستگاه پخت نان سنگک خانگی بسیار پایین تر از انواع صنعتی آن می باشد.

خرید دستگاه پخت نان

دستگاه پخت نان سنگک چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه پخت نان سنگک که به عنوان یکی از کاربردی ترین تجهیزات صنعتی پخت نان سنتی به شمار می رود دارای ویژگی های مختلفی می باشد. برخی از ویژگی های این دستگاه که در ادامه ذکر می شوند، به شرح ذیل می باشد.

  • ظرفیت بالای تولید با توجه به نیاز کاربر
  • برخورداری از صفحات چدنی دارای برجستگی که ظاهری مشابه نان سنگک سنتی ایجاد می کند. البته لازم به ذکر است که این صفحات در دو نوع دارای برجستگی های منظم و نامنظم موجود می باشد.
  • برخورداری از سیستم برنامه ریزی شده و قابل تنظیم در قسمت کنترل پنل دستگاه که امکان ایجاد تنظیمات مد نظر کاربر را به وی می دهد.
  • برخورداری از سیستم پیشرفته کنترل پنل دار اتوماتیک باعث می شود تا در صورت افزایش یا کاهش میزان حرارت پخت، دستگاه پخت نان سنگک به صورت اتوماتیک سرعت گردش نوار را کاهش یا افزایش دهد.
  • اتوماتیک بودن دستگاه باعث می شود تا تعداد نیروی کار انسانی به حداقل برسد.

 

جدیدترین دستگاه نان سنگک

جدیدترین دستگاه نان سنگک دستگاه سنگک اتوماتیک است. این دستگاه نان سنگک را به صورت خودکار و اتوماتیک وار  پخت می کند و نیاز به کارگر ماهر و نیمه ماهر هم ندارد. این دستگاه از یک سیستم نقاله برای جابجایی خمیر از طریق فر استفاده می کند. فر با گاز یا برق گرم و خیلی گرم  می شود و سنگ های پخت سنگک  داخل آن قرار می گیرند. خمیر در حین عبور از فر پخته می شود و نان سنگک پخته شده از فر خارج می شود و اماده خوردن هست.

 

دستگاه نان

مزایای دستگاه سنگک اتوماتیک:

  • کیفیت پخت نان: پخت نان با کیفیت ثابت و یکنواخت و عالی، بدون نیاز به مهارت های سنتی و قدیمی
  • بهره وری بالا: افزایش سرعت پخت نان و امکان پخت نان در حجم بالا
  • صرفه جویی در هزینه و وقت: کاهش هزینه های نیروی کار و مواد اولیه
  • ایمنی و امنیت: مجهز به سیستم های ایمنی برای جلوگیری از بروز  هر گونه حوادث و حادثه
  •  محیط بهداشت: پخت نان در محیطی بهداشتی و بدون دخالت مستقیم دست

نان اصلی ترین و اساسی ترین محصول خوراکی می باشد که در بدترین شرایط زندگی انسان ها می تواند به عنوان وعده غذایی و تامین کننده احتیاج بدن به انرژی عمل کند. این فراورده غذایی از اصلی ترین منابع خوراکی در زمان قحطی و جنگ در طول دوران زیست انسان ها استفاده شده است.

کشورهای مختلف دنیا نان های خاص خود را دارند. هر کدام آنها نوع پخت منحصر به فردی را برای تهیه نان به وجود آورده اند. بعضی از نان ها حالت ورقه ای و صاف دارند، برخی دیگر گرد و بعضا هم با ضخامت بیشتر هستند.

در کشور ما نیز نان های سنتی طیف گسترده ای را شامل می شوند که در اقصی نقاط کشور به شکلی خاص پخت می گردند. یکی از اصیل ترین و خوش طعم ترین نان های سنتی کشور نان سنگک است که از گذشته های دور در سفره ما ایرانی ها وجود دارد.