صنعت ایران معتبرترین وارد کننده دستگاه های تولید لیوان کاغذی در ایران

قیمت دستگاه پخت نان بربری ⭐خط تولید نان بربری

اگر به دنبال خرید دستگاه پخت نان بربری هستید با ما همراه باشید:از زمانی که انسان کشاورزی را آموخت و اقدام به کشت گندم کرد، آسیاب ها شکل گرفتند و با تولید آرد هم نانوایی پدید آمد. شاید به جرات بتوان گفت که نانوایی پیشه ای به قدمت تاریخ انسان دارد. البته گسترش جمعیت انسان ها که به طور فزاینده ای در حال افزایش می باشد، نیاز به تامین نان را به عنوان خوراکی اساسی برای بقا بیش از پیش می کند.

جمعیت بیشتر همواره با تقاضای بیشتر گره خورده است. نیاز به تامین این تقاضا در کمترین زمان ممکن به یکی از اصلی ترین دغدغه تولیدکنندگان تبدیل شده است. نان هم به عنوان محصولی پرمصرف در سبد غذایی خانوار های ایرانی از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل نیاز به صنعتی شدن و استفاده از تجهیزات به روز برای پخت نان از اهمیت بالایی برخوردار است. سرعت رشد جمعیت و تمایل مردم به دسترسی سریع به محصولات باعث شده تا کمتر کسی برای خرید نان در صف های طولانی منتظر بماند

اشنایی با دستگاه پخت نان بربری

شاید در گذشته های دور، پخت و تامین نان در نانوایی ها از طریق تنور های دست ساز و سنتی امکان پذیر بود. امروزه اما با توجه به نیاز بالای جامعه، نانوایی های سنتی توان تامین درخواست مشتری در زمان مناسب را ندارند. مصرف کنندگان امروزی تحمل ایستادن در صف های طولانی و اتلاف وقت خود را ندارند.

به همین جهت مکانیزه کردن نانوایی ها در جامعه امروزی از ضرورت این شغل به شمار می رود. دستگاه پخت نان بربری به عنوان اصلی ترین دستگاه در تجهیزات نانوایی برای نان بربری به حساب می آید. این دستگاه به عنوان یکی از به روز ترین تجهیزات وابسته به خط تولید نان بربری می باشد که از کیفیت و قابلیت بالایی برخوردار است. دستگاه نانوایی بربری اتوماتیک در دو حالت گازی و برقی قابلیت تولید و تجهیز را دارد. در ادامه متن با ما همراه باشید تا با دستگاه نانوایی تمام اتوماتیک بربری بیشتر آشنا شوید.

 

چگونگی کارکرد دستگاه پخت نان بربری؟

دستگاه نانوایی بربری یکی از تجهیزات اصلی در تولید این نوع نان به حساب می آید. تمام تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از اجزا و بخش های متفاوتی تشکیل شده اند. دستگاه نانوایی اتوماتیک بربری نیز همانند بسیاری از تجهیزات مختلف نانوایی از قسمت های متعددی تشکیل شده است. آنچه که در قیمت دستگاه موثر می باشد، همین قطعات و اجزا تشکیل دهنده آن است که باعث بهبود کیفیت، عملکرد و بازده دستگاه می شود. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با اجزا و بخش های اصلی تشکیل دهنده ساختار دستگاه پخت نان بربری بیشتر آشنا شوید.

🏧 جنس بدنه  آهن
✅ ولتاژ  220 ولت
⚡ قدرت موتور 2 اسب بخار
💎 خدمات پس از فروش 5 سال خدمات پس از فروش / 1سال گارانتی
برند  صنعت ایران
برق مصرفی تک فاز

 

بدنه دستگاه پخت نان بربری

بیرونی ترین بخش دستگاه پخت نان بربری همان بدنه دستگاه است. دستگاه نانوایی نان بربری در قسمت بدنه از جنس آهن می باشد. کیفیت بالای بدنه آهنی دستگاه باعث می شود تا مقاومت محصول بالا رفته و در نتیجه باعث دوام و ماندگاری بیشتر محصول شود. این بدنه برای محافظت از اجزا تشکیل دهنده داخلی دستگاه طراحی شده است.

مضاف بر آن از کاربر در برابر حرارت و گرمای بیش از اندازه کوره تا حدی محافظت می کند. معمولا لایه بیرونی دستگاه نانوایی اتوماتیک بربری با پوشش الکترواستاتیکی پوشانده شده است که باعث می شود مقاومت و استحکام این دستگاه بیشتر شود.

دستگاه پخت نان

موتور 

یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده دستگاه پخت نان بربری موتور دستگاه می باشد. در اغلب دستگاه های صنعتی و تجهیزات اتوماتیک نانوایی از جمله دستگاه فر نانوایی بربری، بخش موتور برجسته ترین و تاثیرگذارترین قسمت در تعیین سطح کیفی دستگاه می باشد.

این بخش از دستگاه را می توان قسمت پیشران آن به شمار آورد. موتور با استفاده از جریان برق شهری اقدام به راه اندازی و فعالیت سایر قسمت های دستگاه می کند. موتورها با توان و قدرت مولد متغیری در بازار وجود دارند که در صورت استفاده از موتور باکیفیت در دستگاه پخت نان بربری، کیفیت نان تولیدی بالا می رود.

 

کنترل پنل دستگاه نانوایی بربری

مسلما یکی از مهمترین بخش های دستگاه پخت نان بربری کنترل پنل آن می باشد. این قسمت از دستگاه بخش فرمان دهنده می باشد. کاربر یا همان اپراتور دستگاه می تواند از طریق آن در برخی از موارد دستگاه تغییرات مشخصی را ایجاد کند.

این بخش از دستگاه جدید نانوایی بربری به کاربر اجازه می دهد تا با دکمه های طراحی شده بر روی آن اقدام به روشن و خاموش کردن موتور و دستگاه کند. همچنین بررسی دما از طریق ترمومتر در قسمت کنترل پنل دستگاه پخت نان بربری قابل بررسی می باشد.

 

کوره

کوره دستگاه پخت نان بربری دقیقا قسمتی از دستگاه را شامل می شود که در گذشته به آن تنور می گفتند. این بخش از دستگاه محلی است برای پختن نان که با حرارت دادن به دو طرف خمیر اقدام به تولید نان می کند.

دستگاه نانوایی بربری صنعتی شامل دو نوع کوره می باشد. یکی که در قسمت کفی نوارگردان دستگاه است و وظیفه پختن پشت نان را بر عهده دارد. دیگری در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده که عامل پخت روی نان است. به عبارتی دیگر کوره این دستگاه مانند فر گاز از دو جهت بالا و پایین به نان حرارت می دهد و آن را می پزد.

آشنایی دستگاه پخت نان بربری

دریچه انفجار کوره 

دریچه انفجار کوره دستگاه پخت نان بربری بخشی ضروری در طراحی این دستگاه می باشد. از آنجایی که دستگاه پخت نان بربری کوچک از انرژی گاز برای پخت نان استفاده می کند، احتمال دارد که مقداری گاز قبل از روشن شدن دستگاه در آن تجمع کند که همین مساله احتمال انفجار و بروز حادثه را بالا می برد.

دریچه انفجار کوره بخشی از دستگاه را شامل می شود که باعث پیشگیری از تجمع گاز می شود. این قسمت برای خارج کردن گاز از قسمت کوره و در جهت افزایش ایمنی دستگاه طراحی شده است.

 

مشعل 

مشعل دستگاه پخت نان بربری از مهمترین بخش های دستگاه می باشد که عامل ایجاد حرارت برای پخت نان است. به طور کلی مشعل وسیله ای است که با ترکیب هوا و سوخت در محفظه های ایمن خود، اقدام به تولید انرژی گرمایی می کند.

دستگاه نانوایی بربری از دو مشعل برای تولید انرژی گرمایی مورد نیاز برای پخت نان استفاده می کند. انرژی و سوخت مورد نیاز مشعل ها در دستگاه های پخت نان، گاز شهری می باشد.

 

دودکش

شاید بدون دودکش اصلا نتوان از دستگاه پخت نان بربری استفاده کرد. آن هم به این علت که دود ناشی از فعالیت دستگاه باعث آلودگی و مسمومیت کارکنان نانوایی می شود.

از آنجایی که سوخت مصرفی این دستگاه گاز می باشد و آلایندگی آن منجر به مسمومیت افراد می گردد، لذا داشتن دودکش امری ضروری و الزام آور است. برخورداری از دو کوره باعث می شود که نیاز به داشتن دو عدد دودکش امری ضروری باشد. حالت دیافراگمی دودکش ها باعث می شود که کاربر توانایی تنظیم مقدار باز و بسته شدن دریچه آن را داشته باشد.

 

پوشش عایق دستگاه

یکی از اصلی ترین و متداول ترین روش ها برای بالا بردن بازده عملکرد یک دستگاه و کاهش اتلاف انرژی آن استفاده از پوشش عایق مناسب می باشد.

عایق بندی مناسب در دستگاه پخت نان بربری هم باعث می شود تا از هدر رفت گرمای تولید شده کاسته شود و در نتیجه عملکرد دستگاه بهبود پیدا کند. معمولا از پشم سنگ به عنوان عایق در این دستگاه استفاده می شود که به دلیل بالا بودن دانسیته، باعث بهبود کیفیت عایق بندی دستگاه می شود.

قیمت دستگاه پخت نان بربری

قیمت دستگاه پخت نان بربری

برای اینکه قیمت دستگاه پخت نان بربری را بدانید باید توجه داشته باشید که با توجه به تجهیزات مختلف نصب شده روی این دستگاه می توان قیمت های مختلفی را برای آن در نظر گرفت. اما آنچه که باعث می شود قیمت دستگاه نانوایی نان بربری مناسب باشد، علاوه بر کیفیت دستگاه و تجهیزات نصبی، خدمات و گارانتی پس از فروش دستگاه می باشد.

برخی از عواملی که در قیمت دستگاه نان بربری ماشینی تاثیر گذار می باشند به شرح ذیل هستند.

  1. کیفیت تجهیزات و قطعات تشکیل دهنده دستگاه شامل: موتور، پوشش عایق بندی، مشعل، پوشش بدنه دستگاه، کنترل پنل و …
  2. مقدار تجهیزات استفاده شده در دستگاه: به طور مثال دستگاه دارای دو مشعل قیمت بالاتری نسبت به دستگاه تک مشعل دارد.
  3. گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه
  4. کیفیت نان تولیدی

خرید دستگاه پخت نان بربری

دستگاه نیمه اتوماتیک پخت نان بربری دوار

دستگاه نیمه اتوماتیک پخت نان بربری دوار را می توان یکی از قدیمی ترین انواع تجهیزات در پخت نان با استفاده از ماشین آلات به حساب آورد. این دستگاه قابلیت استفاده به هر دو روش شعله مستقیم و شعله غیرمستقیم را دارا می باشد.

از این دستگاه برای تولید انواع نان سنتی می توان استفاده کرد. تنها کافیست تا صفحه چدنی دوار دستگاه را متناسب با نوع نان تولیدی خود انتخاب کنید. برای تولید نان بربری از صفحه چدنی صاف استفاده می شود. بعد از نصب کردن دستگاه در محل مورد نظر، اقدامات مربوط به عایق کاری انجام می شود و سپس دستگاه آماده راه اندازی می گردد.

دستگاه نیمه اتوماتیک پخت نان بربری از دو مشعل برخوردار می باشد که از هر دو سمت به نان حرارت می دهد و فرایند پخت را انجام می دهد.

کاربر یا همان اپراتور دستگاه بعد از کسب آموزش های لازم می تواند از طریق پنل کاربری دستگاه اقدام به روشن و خاموش کردن و تنظیم ترموستات دستگاه کند. البته لازم به ذکر است که از این دستگاه برای تولید انواع نان سنتی غیر ایرانی نیز می توان استفاده کرد.

دستگاه اتوماتیک پخت نان بربری تونلی اکسترادوری  

دستگاه اتوماتیک پخت نان بربری تونلی اکسترادوری تمام عملیات و فرایند پخت نان را به طور کامل و با کیفیت مطلوب انجام می دهد. بعد از انجام تنظیمات اولیه که در زمان نصب انجام می شود، دستگاه قابل بهره برداری می باشد. آنچه که در فرآیند پخت نان در این دستگاه اتفاق می افتد به ترتیب عبارت است از:

  • تولید حرارت از طریق مشعل های نصب شده روی دستگاه
  • جذب و حفظ حرارت تولیدی مشعل ها توسط کوره دستگاه
  • آماده شدن و پختن خمیر نان قرار داده شده بر روی باند متحرک دستگاه

آنچه که دستگاه اتوماتیک پخت نان بربری تونلی اکسترادوری را در تولید نان متمایز می کند، کیفیت نان تولیدی و سرعت بالای تولید این دستگاه می باشد.

تولید بالای نان تولیدی در زمان کوتاه و اتوماتیک بودن آن در کنار مزیت عایق بودن دستگاه باعث می شود که این دستگاه اتوماتیک از لحاظ اقتصادی محصولی مقرون به صرفه باشد. برخی دیگر از مزایای دستگاه اتوماتیک پخت نان بربری که در عملکرد دستگاه و کیفیت نان تولیدی تاثیرگذار است عبارتند از:

  1. مجهز بودن به دو مشعل جهت تولید حرارت کافی
  2. برخورداری از دودکش برای پیشگیری از بروز حادثه و تجمع گاز درون دستگاه
  3. برخورداری از پایه های متحرک و ثابت که باعث سهولت در جابجایی می شود
  4. سیستم عایق بندی و کیفیت بدنه دستگاه برای جلوگیری از اتلاف انرژی
  5. ساخته شده بر اساس استاندارد های جهانی کیفیت

 

نتیجه گیری و نحوه خرید دستگاه نان بربری

در این مطلب به طور کامل به شرح در مورد دستگاه پخت نان بربری پرداختیم. با ویژگی های مختلف این دستگاه آشنا شدیم. تجهیزات و قطعات مختلف آن را بیشتر شناختیم و با عملکرد هر کدام از آنها بیشتر آشنا شدیم.

قسمت های کلی دستگاه پخت نان شامل کوره، مشعل، دودکش، بدنه، موتور و سیستم عایق بندی می باشد که هر کدام را به طور جداگانه توضیح دادیم.

برخی از عوامل موثر در تعیین قیمت دستگاه پخت نان بربری را عنوان کردیم. البته که باید در نظر داشت که عوامل بسیار متنوعی در تعیین قیمت هر دستگاه موثر می باشند. برای تشخیص تفاوت قیمت یک دستگاه در میان تولیدکنندگان باید توجه ویژه ای به برند قطعات و کیفیت تجهیزات به کار رفته در دستگاه کرد.

در ادامه مطلب با دو نوع متفاوت از دستگاه های تولید نان آشنا شدیم که به توضیح هر کدام از آنها پرداختیم. افرادی که به دنبال خرید دستگاه پخت نان بربری می باشند باید با در نظر گرفتن نیاز خود و شرایط کاری که مد نظر دارند اقدام به خرید تجهیزات متناسب کنند.

در صورتی که به دنبال سرمایه گذاری اقتصادی پایدار می باشید، بهتر است به دنبال خرید دستگاهی باشید که بازدهی بیشتر و عملکرد بهتر دارد و در نتیجه مقرون به صرفه تر است.